رویه کوبی مبلمان

در مورد انواع مبلمان بیشتر بدانیم

رویه کوبی مبلمان

در مورد انواع مبلمان بیشتر بدانیم

تسمه مبل چیست ؟

همه شما در هنگام خرید مبلمان به این نکته رسیده و یا توجه کرده اید و شاید در توضیحات فروشنده مبل اشاره شده به اینکه در رویه کوبی مبل کف و زیر بندی مبلمان تسمه کشی شده یا فنر کشی شده است . امروز می خواهیم به شما در مورد نوع تسمه و محل مورد استفاده تسمه مبل توضیح دهیم . 

 

۱ ) نوار مبل 


تسمه های مخصوص مبل در بازار ابزار آلات به یک شکل و دارای چندین دسته بندی هستند ، نوار کشی ساخت ایران ، ساخت ترکیه ، ساخت چین که این تولیدات به زیر مجموعه های کشی ، بافتی تقسیم می شوند و دارای عرض های مختلفی هستند که در کیفیت کار بی تاثیر نیست .


۲) کارایی نوار 


حال که با نوع نوار ها آشنا شدید باید بدانید نوار های مبل برای چه کاری و در کجای مبل استفاده می شوند در نظر داشته باشید زمانی که ساخت کلاف چوبی مبل به پایان می رسد برای نگهداری استقامت کف مبل و همینطور محلی برای نگهداشتن اجناس کف مبل در مرحله اول نوار کشی مبل انجام می شود و سپس بروی نوار ها گونی کشی می شود .


۳) کارکرد مطلوب 


نوار ها معمولا بسته به جنس مورد استفاده و تحمل فشار و تعداد ردیف کشیده شده معمولا بین دوسال تا چهارسال عمر مفید دارند و پس از آن حالت خود را از دست می دهند و کف مبل شروع به نشست می کند و تعمیر مبل لازم و ضروری می شود .


۳) انواع نوار مبل 


نوار مبل معمولا چند دسته هستند . نوارهای خشک ، نوارهای منعطف و نوارهای با عرض زیاد … هرکدام از این نوع نوارها برای هدف خاصی استفاده می شوند و کارایی و عملکرد مخصوص به خودشان را در مبل ایفا می کنند . بعنوان مثال نوارهای آبی رنگ انعطاف پذیری بیشتری دارند و در صورت استفاده احساس راحتی بیشتری خواهید داشت ولی در عوض طول عمر کمتری نسبت به نوارهای خشک دارند . بهترین حالت استفاده از ترکیب این دو نوار می باشد .

انواع مبلمان

چگونگی و انواع مبلمان :

دو نوع مبلمان اصلی وجود دارد ، مبلمان روکش‌دار و مبلمان موردی . مبلمان روکش‌دار به آن دسته از مبلمانی گفته می‌شود که در آن‌یک پوشش نرم برای نشستن وجود دارد و در صورت نیاز در آن فنر می‌گذارند تا قابلیت ارتجاعی آن افزایش پیدا کند و سپس آن را روکش می‌کنند ، مانند مبل‌های نشیمن و کاناپه‌ها که دارای بالشتک هستند. مبلمان موردی هم به اسباب و اثاثیه‌ای اطلاق می‌شود که فاقد قسمت بالشتک دار هستند ، مانند : میز ، ویترین ،کابینت و قفسه . 

ادامه مطلب ...

نگهداری از مبل ها

نکته مهم در مورد نگهداری مبلمان


۱- مبلمان خود را در مجاورت رطوبت و گرمای شدید قرار ندهید.

۲- هنگام جابجائی از کشیدن وسیله بروی زمین خودداری کنید.

۳- کف ساختمان به دلیل شیب بندی دارای پستی و بلندی می باشد، لذا پس از قرار دادن کالا در محل موردنظر از تعادل تماس کلیه سطوح زیرین آن اطمینان حاصل کنید و در صورت نیاز از قطعاتی جهت پایداری کامل استفاده شود.

۴- برخی مواد پاک کننده شیمیایی، لوازم آرایشی و اشیاء خیس موجب صدمه زدن سطوح رنگ خواهد شد.

۵- برای پاک کردن سطوح چربی پارچه مبلی از اسپری، محلول و یا پولیش های مخصوص استفاده کنید.

۶- وسایلی که دارای ساختاری مشابه صندلی و یا چهارپایه می باشند هیچگاه نبایستی برحسب عادت به نحوی مورد استفاده قرار گیرند که از حالت تعادل خارج گردند. این عمل در درازمدت باعث بروز اشکال در محل های اتصال کالا و نیاز به تعمیر مبل خواهد شد.


تعمیر مبلمان چرمی

مبلمان چرمی از جمله مبلمانی است که در چیدمان خانه به سبک روستیک مورد استفاده قرار می گیرد.احساس تجملی نشستن روی یک مبلمان یا کاناپه با پارچه مبلی چرمی نرم تجربه باور نکردنی است!مبلمان چرمی مانند سایر مبلمان ممکن است دچار آسیب شود.اگر مبلمان مورد علاقه تان آسیب دیده و فرسوده شده است,آن را به گوشه ای متروک نسپارید.تعمیر کردن مبلمان چرمی با ابزارهای صحیح,بسیار راحت و آسان است.اگر مبل راحتی شما آسیب دید تعمیر مبل با روش های زیر می تواند مبل آسیب دیده مثل روز اول کند :  ادامه مطلب ...

انواع فوم و اسفنج مورد استفاده در مبلمان

مشتریان در هنگام مراجعه به بازار از فروشندگان مختلف اصطلاحاتی از قبیل فوم گرم، فوم سرد ، اسفنج یورتان ، تسمه کشی ، فنر لول ، فنر زیگزاگ و... می شنوند این متن برای آشنایی بیشتر شما با این اصطلاحات نوشته شده است.


در این مختصر شما با انواع فوم و سایر مواد اولیه ی مصرفی در روکوبی مبل آشنا خواهید شد.

 

ادامه مطلب ...