رویه کوبی مبلمان

در مورد انواع مبلمان بیشتر بدانیم

رویه کوبی مبلمان

در مورد انواع مبلمان بیشتر بدانیم

اقدامات پیش از خرید مبل

وقتی برای خرید مبل به بازارهای مبلمان می روید,حتی اگر دقیقا بدانید چه سبک ونوع مبلمانی را بیشتر دوست دارید و همه ویژگی ها را نیز مشخص کرده باشید,باز هم دغدغه کیفیت آن وجود خواهد داشت.مبل و کاناپه ها به طور کلی از دو نوع چوب نرم و سخت مانند چوب درخت گیلاس,گردو,ساج,راش,ماهگونی و…ساخته می شود. از چوب های سخت معمولا در ساخت مبلمان بسیار مرغوب و با کیفیت بالا استفاده می شود اما چوب های نرم معمولا از درختانی با میوه های مخروطی شکل مانند درخت بلوط,سرو,ماموت و درخت سدر گرفته می شود.چوب های نرم قبل از استفاده باید برای مدت بیشتری بماند تا کاملا خشک شود چون به طور کلی ماهیتی آسیب پذیر دارد.کاناپه و مبل به طور کلی از چهار بخش اصلی فریم,فنرها,تشکچه ها و پارچه روکش تشکیل شده و کیفیت و دوام آن در گرو مرغوبیت این چهار بخش است.  

کلاف یا فریم:

فریم مبل یا کاناپه استخوان بندی اصلی آن را تشکیل می دهد.یک کلاف مبل خوب و مرغوب از چوب طبیعی خشک و بدون نم ساخته می شود.در قسمت مفاصل فریم باید پیچ کاری و چسب کاری کامل و اصولی انجام شده باشد و پایه مبل و کاناپه باید به صورت یک تکه و بدون درز و بدون کمک پیچ و چسب به فریم متصل شده باشد.

فنر ها:

نشیمن مبل یکی از بخش های مهم و اساسی مبل است که باید به صورتی طراحی شود که کاملا راحت واستاندارد باشد,برای تعمیرات مبلمان فنر هایی مناسب و مرغوب است که نه بیش از اندازه سفت وخشک باشد ونه بیش از حد نرم.فنر مبل تاثیر زیادی در نشیمن راحت مبلمان دارد.مبلمانی را خریداری کنید که در آنها از فنرهای متعادل استفاده شده باشد تا سختی ونرمی بیش از حد مبل آزارتان ندهد.

تشکچه مبل:

تشکچه ی مبل ها از الیاف طبیعی و مصنوعی پر می شود.بهترین نوع تشکچه ها انواعی است که سریع شکل و نرمی خود را از دست ندهد و حالتی ارتجاعی داشته باشد تا به حالت اولیه بازگردد.

پارچه رو مبلی:

پارچه هایی با الیاف طبیعی مانند پنبه,کتان,پشم و ابریشم و پارچه هایی با الیاف مصنوعی مانند پلی استر پارچه هایی است که برای روکش مبل از آنها استفاده می شود.پارچه های بافته شده با الیاف طبیعی بسیار لطیف و بادوام است پارچه مبلی نباید برای مدت طولانی در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد.در عین حال پارچه های طبیعی مانند پارچه های پنبه ای در برابر لکه مقاومت کمتری نسبت به الیاف مصنوعی دارد.اما پارچه های طبیعی راحت تر از الیاف مصنوعی تمیز می شود و برخی از الیاف مصنوعی مانند پلی استر ها بسیار مقاوم و با دوام است و در صورت قرار گرفتن در مقابل نور مستقیم خورشید خراب نمی شود.

تمام این نکات بعلاوه رویه کوبی مبل که به شکل مطلوب توسط متخصص رویه کوب صورت گرفته باشد شما را به داشتن یک مبل ایده آل نزدیک می کند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.